Raiffeisenbank se v průzkumu kvality nabízených služeb stala nejlepší společností nabízející životní pojištění. S hodnotou 80 % v indexu kvality obsluhy se vyšplhala
o celých deset procentních bodů výše, než je benchmark trhu, jak ukazuje mystery shoppingová studie. Nadprůměrných výsledků dosáhla například v oblastech jednání s poradcem a nabídky řešení. Data vyplývají z měření z konce loňského roku realizovaného společností MARKET VISION.
Dle výsledků plynoucích z průzkumu provedeného formou mystery shoppingu si Raiffeisenbank vede se značným náskokem oproti trhu ve všech fázích jednání s poradcem. Do něj bylo zahrnuto úvodní jednání, analýza poptávky, nabídka řešení i finální uzavření domluvy s klientem a rozloučení. V oblasti poradenského jednání měla nejlepší hodnocení napříč konkurencí, kterou tvořily převážně pojišťovny.
„V Raiffeisenbank dlouhodobě dbáme na vysoký standard poradenských služeb, a to nejen co se týče bankovních produktů, ale také pojištění, které je nedílnou součástí finančního plánování,“ říká Šárka Volštátová, vedoucí oddělení pojistných produktů v Raiffeisenbank.
Jedním z faktorů při posuzování kvality v dané oblasti je kritické zhodnocení analýzy primárních potřeb, což je jeden z prvních kroků při kontaktu poradce s klientem. Zde byla Raiffeisenbank ohodnocena jako jedna z nejlepších společností a s výsledkem spokojenosti o hodnotě 89 % je výrazně nad úrovní průměru trhu.
Následná konzultace a návrh samotného řešení je podle dostupných dat rovněž vysoce nad průměrem při srovnání s konkurencí. K tomu navíc přispívá i ohodnocení nabídky konečného řešení jako nejlepší ze všech posuzovaných společností. Při kontaktu domnělého klienta a poradce navíc v jedné fázi konzultace došlo i k vysvětlování rozdílů mezi jednotlivými typy pojištění. Tady se Raiffeisenbank umístila na prvním místě mezi všemi zkoumanými pojišťovnami.
„Naším cílem je vždy klientovi navrhnout řešení, které nejlépe odpovídá jeho potřebám. Naši bankéři jsou tak i díky velice dobrým produktovým znalostem schopni vést s klientem dialog, a prohlubovat tak důvěru na osobní i profesionální úrovni, nezbytnou právě pro identifikaci potřeb klienta a navržení nejvhodnějšího řešení,“ dodává Šárka Volštátová.
Celkově se tedy Raiffeisenbank po vyhodnocení studie dostala na první příčku v oblasti kvality poskytovaných služeb spojených s nabídkou životního pojištění za rok 2022. Lidsky důležitý faktor zde také sehrál svoji roli, neboť klienti zapojení do hodnocení uvedli, že tzv. „soft skills“, do kterých patří například milé chování, diskrétnost či poskytování srozumitelných informací, byly u zkoumaných poradců hodnoceny nejlépe ze všech společností. Stejně tak si klienti pochvalovali i čistotu a dostupnost jednotlivých poboček.
Přidejte odpověď