Enehano utržilo přes 130 milionů korun

Jiří Mach a Michal Peška

Enehano, které v roce 2016 založil Jiří Mach, překročilo v loňském roce bez investorů obrat ve výši 130 milionů korun. Do 5 let chce být firma jedničkou ve střední Evropě, vybudovat holding a překonat půlmiliardový obrat. Enehano se zároveň zavázalo dávat každý rok 1 % z obratu na CSR aktivity.

Enehano, které zefektivňuje podnikání firem v oblasti prodeje, zákaznického servisu nebo marketingu, dnes realizuje velké transformační projekty v hodnotách desítek milionů korun a tvoří ho tým 90 lidí. Mezi jeho klienty patří největší značky u nás, v čele s bankami, pojišťovnami nebo mobilními operátory. V loňském a letošním roce se ale rozšiřuje i do nových segmentů a začíná pomáhat s digitalizací a automatizací například i výrobním firmám.

„Řadě výrobních firem se úspěšně podařilo zefektivnit produkci a jsou ve fázi, kdy potřebují nástroje na řízení obchodního procesu, automatizaci marketingu a komunikaci nejen s klienty, ale také s dealery,“ popisuje Michal Peška, spoluzakladatel a CSO Enehana. Mezi klienty společnosti patří z výrobního sektoru firmy jako Bobcat nebo Vekra.

Po Slovensku Skandinávie

Enehano se ale rozšiřuje i do nových zemí. Vybudovalo dvě pobočky na Slovensku a rozšiřuje tamější tým. Dalším cílem zahraniční expanze je Skandinávie, kde firma vnímá obrovský potenciál. „Salesforce má v tomto regionu už vybudované dobré jméno. Používají ho firmy jako například Volvo, Ikea nebo Thule, které dobře známe i v Česku. Je tam ovšem málo společností, které by se soustředily čistě na Salesforce,“ popisuje Jiří Mach, zakladatel a CEO Enehana. Dalšími oblastmi, které budou v expanzi následovat, je Benelux a tzv. DACH region, který zahrnuje Německo, Rakousko a Švýcarsko.

Táhne marketing i pohledávky

Firma zároveň rozšiřuje paletu služeb, které klientům nabízí. V loňském roce zareagovala na rostoucí poptávku po marketingové automatizaci a vytvořila pro ni samostatnou divizi, ve které působí několikačlenný tým složený z konzultantů i lidí zodpovědných za dodávku marketingových projektů. Podobně Enehano zareagovalo i na rostoucí zájem o řešení pro správu pohledávek a vytvořilo nad Salesforce vlastní nástroj, který úspěšně implementovalo v první bance a plánuje ho dále rozvíjet.

50 milionů na dobrou věc

Firma však neplánuje v příštích letech pouze dobývat, ale také pomáhat. S růstem Enehana se jeho vedení rozhodlo dát dobročinným aktivitám jasnější podobu, a tak vznikl závazek přispívat po příštích 5 let na dobročinné aktivity částkou 1 % z ročního obratu. Ten již v loňském roce překročil 130 milionů korun a dále roste. Očekávat lze tak částky od jednotek až po desítky milionů korun ročně v závislosti na růstu firmy, které budou směřovat například do oblastí zdraví, rovnosti mužů a žen nebo kvalitního vzdělávání.

Nad rámec tohoto závazku navíc firma vyhlásila nový ambiciózní cíl, kterým je dosažení obratu přes půl miliardy korun do dalších pěti let. Pokud se to Enehanu povede, přispěje jednorázově na vybrané dobročinné aktivity částkou dalších 50 milionů korun. „Naším hlavním cílem pro letošní rok je implementovat CSR do našich firemních procesů, dlouhodobě podporovat tyto aktivity, a především inspirovat další společnosti,“ říká Mach.

 

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*