Tři miliony Čechů použily bankovní identitu

Marek Růžička

Bankovní identitu u služeb státu a firem již využily tři miliony uživatelů, tedy více než třetina občanů starších 18 let. Během 2,5 roku fungování se stala zdaleka nejpoužívanějším způsobem digitálního ověření totožnosti občanů v Česku.

Přesně dva roky lze Bank iD využívat i k prokazování totožnosti u firem. U více než 160 zapojených subjektů ji pro svoji identifikaci použil jeden milion lidí.

Češi se díky bankovní identitě naučili využívat online služby státu. 80 % uživatelů, kteří se v loňském roce přihlásili ke službám státu, se identifikovalo prostřednictvím své bankovní identity. V průměru se za rok přihlásili pětkrát a celkově provedli více než 10 milionů přihlášení.

Rostoucí podíl online komunikace ze strany občanů dává státní správě příležitost zásadně snižovat svoji administrativní agendu. Úředníci tak získávají prostor pro kvalifikovanější práci a pomoc konkrétním lidem. „Češi mají zájem řešit své záležitosti se státem online, pokud mají tu možnost, jak je vidět z počtu transakcí i počtu uživatelů. Jako příklad mohu uvést daňové přiznání, které letos poprvé podalo více Čechů online než na papíře.  Zároveň je očividné, že čím víc je aktivních uživatelů, tím větší má stát motivaci svoje další agendy digitalizovat,“ říká Marek Růžička, výkonný ředitel společnosti Bankovní identita, a.s.

Bank iD jako jednoznačný prostředek identifikace zákazníků využívá také stále více soukromých společností. Za dva roky fungování u firem jej využilo přes milion klientů u více než 160 subjektů. „To je skvělý výsledek. Jen za uplynulých 12 měsíců vzrostl počet uživatelů u firem téměř pětinásobně! Jedním z důvodů jsou nové sektory, kde je možno Bank iD využít k ověření totožnosti, jako jsou zdravotní pojišťovny, telekomunikace nebo e-shopy,“ doplňuje Marek Růžička. Prostřednictvím bankovní identity je možné nově žádat také o zelené dotace u Státního fondu životního prostředí. Chystá se využití ve školství, zdravotnictví anebo ověření plnoletosti při doručování zboží z e-shopů. 

Bank iD SIGN otevírá firmám dveře i do regionů

Velkou příležitost pro firmy skýtá rozšíření elektronického podpisu. Vzdáleně je možné podepsat třeba pracovní dokumenty, nájemní či kupní smlouvy nebo objednávky zboží. Jistotu, že dokument podepisují ty osoby, které mají, dodá oběma smluvním stranám ověření totožnosti přes Bank iD. „Pro firmy to znamená obrovskou příležitost proniknout do regionů. Zákazníci, stávající i ti potenciální, už nemusí cestovat na pobočky do větších měst. S firmami mohou jednat, obchodovat a komunikovat čistě online,“ vysvětluje Jan Blažek, předseda představenstva Bankovní identita, a.s. Díky rozvoji elektronického podpisu, zejména pokud jde o jeho uživatelskou přívětivost a dostupnost, bude ještě letos možné vyřídit tzv. Zelenou hypotéku – bez jediného papíru od žádosti až po zápis do katastru.

 

 

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*