Obliba digitálních technologií v bankovnictví stoupá. V průběhu uplynulých 12 měsíců vzrostl počet lidí, kteří si do svého mobilu nebo chytrých hodinek přidali digitální scan své platební karty MONETA Money Bank o 54 procent.
Zhruba 85 procent klientů banky uskutečnilo za stejné období alespoň jednu platbu fyzickou kartou, 30 procent z nich ale zároveň jinak platí běžně mobilem či hodinkami.
„Vidíme rostoucí trend patrný v nárůstu počtu i objemu plateb, kdy naši klienti stále častěji využívají možnost platby chytrými telefony a hodinkami a mohou se spolehnout na to, že díky technologiím mají kartu vždy po ruce. Mobilní aplikace navíc umožňuje klientům zobrazovat kompletní údaje z platební karty, takže i bez její plastové varianty klient bez problémů nakoupí také na internetu. Platební infrastruktura v České republice je těmto platbám velmi dobře přizpůsobena,“ uvádí Denisa Wimmerová Šnebergrová z MONETA Money Bank.
Prudký nárůst používání digitálních scanů platebních karet souvisí s nárůstem počtu digitálních uživatelů Monety, možnost přidání karty do mobilu je totiž součástí aplikace mobilního bankovnictví Smart Banka. Tu aktuálně využívá přes 934 tisíc klientů, což je o 55,4 procenta více než vloni touto dobou. Jen za první tři měsíce letošního roku pak bylo prostřednictvím této aplikace uskutečněno 67 procent veškerých online transakcí.
Platební karty v mobilním telefonu či hodinkách lze využít nejen při placení, ale zároveň i k bezkontaktním výběrům z bankomatu. Aktuálně s nimi není možné provést vklad hotovosti přes ATM. Tuto možnost nicméně banka pro své klienty chystá ve třetím čtvrtletí letošního roku.
Letos v květnu začala MONETA nabízet i ryze virtuální platební karty: znamená to, že klient obdrží veškeré potřebné údaje, jakými jsou číslo karty, datum její platnosti a bezpečnostní kód, tradiční plastovou kartu již do ruky nedostane.
Přidejte odpověď