ŘSD chce pohnout s Pražským okruhem

O aktuálním stavu výstavby Pražského okruhu přítomné informovali Ing. Jan Rýdl za ŘSD a Ing. Jiří Francek

V blízkosti rybníka u Dolních Počernic se v odpoledních hodinách 25. července uskutečnil brífink Ředitelství silnic a dálnic k výstavbě připravovaného úseku Pražského okruhu od Běchovic k napojení na dálnici D1. Jak to vypadá s dostavbou obchvatu Prahy?

Informace o aktuálním stavu vývoje dostavby a kompenzačních opatřeních podali přítomným novinářům přímo na místě Ing. Jan Rýdl za ŘSD ČR a expert na péči o životní prostředí a ochranu přírody Ing. Jiří Francek ze společnosti NaturaServis.

O jedné z nejpotřebnějších silničních staveb v České republice – obchvatu Prahy – se hovoří a jedná už dlouhé desítky let, ale její realizaci doposud provázejí dlouhodobé komplikace. V současné době je v provozu jen necelá polovina (39 km) z celkové projektované délky 83 km.

Podle včerejších informací by se měla v brzké době rozeběhnout výstavba důležitého úseku od Běchovic, přes Dubeč, Uhříněves, Říčany až k napojení na dálnici D1. Tím přibude dalších 12,6 km Pražského okruhu, na kterých budou dva tunely, šest mostních objektů, čtyři mimoúrovňové křižovatky a šestnáct protihlukových stěn.

V současné době jsou dokončovány úkony pojené s vydáním stavebního povolení a výběrová řízení tak, aby mohla být stavební činnost zahájena už v příštím roce s tím, že do provozu by měl být tento úsek zveden už do konce roce 2027. Součástí celé akce je i řada přeložek a úprav přilehlých komunikací a inženýrských sítí.

Část trasy vede zajímavými přírodními lokalitami, kde se např. v revitalizované nivě u Počernického rybníka vyskytuje množství velmi zajímavých živočichů, jako čápi, ledňáčci, orlovec říční, volavka popelavá a mnoho dalších ptáků. Žijí zde i žáby, netopýři, ondatry a nechybí ani zajímavá vegetace. Právě na tomto úseku stavby je kladen velký důraz na ochranu přírody a životního prostředí.

Teď už zbývá jen doufat, že všechny další kroky budou probíhat podle plánu a Pražský okruh se konečně rozšířil o další potřebný úsek. Přesto je stále ještě jeho zbývajících více než 30 km hudbou spíše vzdálené budoucnosti. Snad se dočkáme i jejich realizace.

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*