Bank iD, nejpoužívanější metoda digitálního ověření totožnosti českých občanů, a česká internetová jednička Seznam.cz rozšiřují spolupráci s cílem co nejvyšší ochrany svých klientů a uživatelů.
Ať už jde o lidi využívající e-mailovou schránku, diskutující, hráče fotbalové Fantasy ligy nebo nově i o prodávající a kupující na Sbazaru. Ti všichni mají možnost ověřit svou totožnost prostřednictvím bankovní identity. Tímto krokem potvrzují svou důvěryhodnost a neschovávají se za anonymitu internetu. Seznam.cz jim následně uděluje status „ověřený uživatel“ symbolizovaný ikonou modré fajfky.
Seznam.cz začal svým uživatelům nabízet ověření jejich účtu prostřednictvím Bank iD vloni na jaře. Letošní novinkou je digitální ověřování totožnosti přes Bank iD u služby Sbazar.cz. Cílem je usnadnit nákup a prodej z druhé ruky a zajistit ochranu poctivých prodávajících a kupujících před případnými podvodníky. Jde o první bazarový portál, který tímto způsobem zvyšuje bezpečnost online nakupování, a chrání tak své uživatele. „Naši uživatelé si na tento způsob digitálního ověření už zvykli. Proto zavádíme bankovní identitu i pro naše další služby. Vedle Sbazaru, kde nově funguje, pracujeme aktuálně na její implementací i na realitním serveru Sreality.cz,“ vysvětluje Pavel Kolář, ředitel divize Oborových služeb ve společnosti Seznam.cz.
Uživatel, který se u Seznam.cz identifikuje přes Bank iD, získává status „ověřený uživatel“. To mu přináší nejen výhody a rozšířené funkce u jednotlivých služeb, ale také mu umožňuje snadnou obnovu přístupu k účtu v případě jeho zneužití či zapomenutí hesla. „Denně se naše technická podpora setkává s desítkami případů, kdy lidé ztratí svoje přístupové údaje, nebo jim někdo odcizí e-mail. Ověření bankovní identitou je účinným řešením na oba zmíněné případy,” doplňuje David Finger, ředitel divize Email.cz a Mapy.cz.
Bankovní identita pomáhá už třetím rokem digitalizovat Česko. Umožňuje digitální ověření totožnosti nejen při komunikaci s úřady, ale nabízí široké možnosti využití zejména v soukromém sektoru. Službu využily už přes tři miliony lidí, což představuje více než třetinu dospělé populace. „Vítáme iniciativu Seznam.cz. Jako vedoucí hráč na tuzemském internetovém trhu skutečně nastavuje standardy. Věříme, že jednoznačná identifikace uživatelů je cesta správným směrem,“ vysvětluje Marek Růžička, výkonný ředitel Bankovní identita, a.s.
Přidejte odpověď