Komerční banka spustí od listopadu dlouho očekávanou službu pro své klienty – Platbu na kontakt.
Ta bude dostupná jak v aplikacích MojeBanka a Mobilní banka, tak v nové mobilní aplikaci KB+. Platba na kontakt plně zapadá do konceptu nové éry bankovnictví Komerční banky, ve které chce banka přinášet klientům nová inovativní řešení, která jim usnadňují život.
Služba bude fungovat na jednoduché bázi. Telefonní číslo, které má klient již vedené u banky, si bude moct jeho majitel spárovat právě s jedním číslem účtu, zvoleným během registrace do služby. Plátce tedy nebude muset řešit, který účet je ten správný, stačí když mu příjemce sdělí telefonní číslo, kam má platbu zaslat.
„V přípravách služby Platba na kontakt jsme od samého začátku, zároveň jsme byli jedním z iniciátorů této společné aktivity bank a ČNB. Měli jsme zpětnou vazbu od klientů, že o tuto možnost placení mají zájem a viděli jsme i to, jak je Platba na kontakt populární v zahraničí. Rádi přinášíme na český bankovní trh nové a inovativní služby. Proto věřím, že klienti Platbu na kontakt ocení a ušetří jim čas,“ říká Jitka Haubová, členka představenstva Komerční banky zodpovědná za platby a provoz.
Registrace do služby bude dostupná pro fyzické osoby občany a fyzické osoby podnikatele. Bude možná prostřednictvím mobilního i internetového bankovnictví. Jednorázovým kódem zaslaným na registrované telefonní číslo banka ověří, že jej má klient ve svém držení. Následně si klient vybere číslo účtu, ke kterému chce telefonní číslo spárovat. Po standardní autorizaci banka zapíše požadované údaje do registru vedeného u ČNB. Limit pro Platbu na kontakt bude maximálně 5 tisíc korun na jednu platbu. Aktuálně půjde o propojení telefonního čísla a čísla účtu, v budoucnu by banka ráda rozšířila i možnosti dalších identifikátorů, např. email.
Přidejte odpověď