Conectart expanduje na Slovensko a do Polska

Petr Studnička

Největší tuzemský provozovatel kontaktních center odkoupil telemarketingovou společnost Simio, která působí v Polsku a na Slovensku. Conectart tak vstupuje na nové evropské trhy a rozšiřuje i portfolio svých klientů.

Finanční část akvizice proběhla v květnu letošního roku, v září dochází ke sjednocení obchodní značky a propojení řídících struktur napříč trhy. Cena celé transakce se pohybuje v řádech vyšších stovek tisíc eur.
Výhledově se obě telemarketingové firmy zcela sloučí a budou zastřešeny značkou Conectart. Rebranding by měl být hotov do konce letošního roku a měl by se týkat jak webových stránek, tak i sociálních sítí či
samotných provozoven.

Společnost Conectart má v současnosti v Česku přes 1500 zaměstnanců a touto zatím poslední akvizicí získala na Slovensku 100 a v Polsku 150 operátorů. Kontaktním centrům se v Česku a v Polsku daří, toto odvětví stále roste – do roku 2025 očekává dohromady výnosy přes 1 miliardu dolarů12. Samotné Polsko se v posledních letech stalo jednou z klíčových destinací outsourcingu kontaktních služeb zahraničních klientů. V současnosti má země přes 200 fungujících call center, které zaměstnávají více než 300 tisíc pracovníků.

„Naší dlouhodobou strategií je rozšiřování Conectartu v rámci středo a východoevropských zemí. Do Polska a na Slovensko se nám podařilo expandovat právě koupí společnosti Simio. Troufám si říct, že díky digitálním inovacím a využívání umělé inteligence přinášíme do těchto zemí know-how, které maximálně zefektivní fungování tamních call center. Polsko má čtyřikrát více obyvatel než Česká republika, očekáváme proto exponenciální růst zakázek,“ říká Petr Studnička, generální ředitel společnosti Conectart.

Potenciál příležitostí v outsourcingu zákaznických linek je zatím nevyužitý. Velikost globálního trhu kontaktních center dosáhla roku 2020 hodnoty téměř 340 miliard amerických dolarů. Podle predikcí by se do roku 2027 měl dále vyšplhat až na 496 miliard amerických dolarů

Společnost Simio se zaměřuje zejména na klienty z oblasti telekomunikace, energetiky, bankovnictví
a pojišťovnictví. Řadí se mezi ně například giganti jako mobilní operátoři T-Mobile a O2, televizní stanice
HBO, finanční společnost Allianz či Slovenská spořitelna. Původně slovenská firma vznikla roku 2008,
zkušenosti má nicméně i z Česka a Polska. „S důvěrou předávám Simio do rukou silné a dynamické
společnosti, jakou bezesporu Conectart je. Věřím, že pod vedením Petra Studničky dosáhne firma dalšího
rozvoje služeb a růstu. Prodejem firmy mé působení ve společnosti končí, budu se věnovat jiným výzvám,“ vysvětluje dosavadní majitel a generální ředitel společnosti Simio Petr Haupt.

Největší české call centrum Conectart patří do portfolia fondu GPEF III ze skupiny Genesis Capital od
května 2020. „Už téměř 25 let úspěšně pomáháme středoevropským podnikům se silným růstovým
potenciálem. Conectart je dynamická společnost, která před třemi lety přibyla do našeho portfolia právě se strategií regionální expanze. Těší nás, že se nám ji společně s managementem daří naplňovat,“ komentuje akvizici Martin Viliš, partner společnosti Genesis Capital Equity, zodpovědný za transakci.

Conectart se mimo zahraniční expanzi momentálně soustředí na investice do nejnovějších technologií; jako jedna z prvních firem na světě implementovala jazykový model ChatGPT-3.5 do běžné zákaznické péče prostřednictvím informační linky. Nově začal Conectart začleňovat vlastní hlasovou IVR asistentku za účelem zefektivnění interní komunikace a procesů.

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*