Finanční skupina Partners chce provozovat první poradenskou banku – Partners Banku. V té se propojí benefity klasických bankovních služeb a osobního servisu finančních poradců. Na začátku listopadu spustí pilotní provoz.
České bankovnictví prošlo během své téměř třísetleté historie překotným vývojem, od inovativní a bezpečné české Živnobanky, přes komunistický režim s monobankou až po divoké devadesátky příznačné vznikem nových bank i jejich krachy nebo nákladnou sanací bank tradičních. V devadesátých letech se banky po letech totality staly samostatnými podnikatelskými subjekty a začaly se přizpůsobovat novým tržním podmínkám. Přinesly do našich životů řadu novinek. Současně začala vznikat hustá síť finančních zprostředkovatelů, která klientům umožnila se v nových finančních produktech orientovat. Po novém tisíciletí bankovní svět čekala další výzva v podobě digitalizace. Díky internetu a mobilním telefonům se náš finanční život nejen zrychlil, ale nabídl i obsluhu financí 24/7 a odkudkoliv. Zvýšila se i jeho bezpečnost. Dalším, aktuálním výsledkem evoluce českého bankovního sektoru je služba nové fintech banky Partners, a to v podobě poradenského bankovnictví.
Otevřenost, technologie a kvalifikovaný osobní servis
Hlavním benefitem Partners Banky bude otevřená architektura, kterou představuje finanční skupina Partners prostřednictvím otevřené filozofie a dlouholetých zkušeností. Do vzniku nové banky promítají Partners svoje hodnoty, kdy se nesnaží uzavírat klienty do produktů jedné finanční instituce. Celý finanční trh a informace z něj lidem primárně otevře mobilní aplikace Partners. Nová koncepce umožní klientům spravovat veškeré své osobní finance v jedné bezpečné aplikaci, která jim poradí, vzdělá je, dá jim transparentní informace a nabídne online srovnání produktů a také jejich online sjednání či změny.
„Koncept poradenského bankovnictví je inovativním, byť dalším přirozeným vývojovým stupněm stávajícího fungování bankovního sektoru ve spojení s nezávislým poradenstvím, díky kterému se klienti nemusí omezovat pouze na nabídky jednoho finančního ústavu. Nezávislí finanční poradci tak mohou klientům ušít řešení na míru výběrem vhodných produktů od desítek finančních institucí. Klientům tak můžeme nabídnout nejkomplexnější bankovní řešení na trhu,“ uvádí Marek Ditz, generální ředitel Partners Banky.
Banka Mobile Only
Zásadní roli v Partners Bance hrají nejmodernější technologie, na kterých je postavena mobilní aplikace i efektivní provoz banky. Partners Banka přináší fintech bankovnictví – jako první banka bude plně využívat cloudové řešení, tedy bez využití vlastních datových center, a bude zcela bezpapírová. „Nemáme jen jeden cloud, na kterém bychom byli závislí, ale máme jich více. A všechny klientské aplikace běží v těchto cloudech, které nám poskytují ty největší globální technologické firmy. Přičemž tato cloudová řešení se nejen doplňují, ale i zastupují v případě problémů, a všechna jsou umístěna v zemích EU,“ vysvětluje Marek Ditz s tím, že providery jsou firmy jako Amazon, Google, Microsoft, Oracle a další globální společnosti.
Další prvenství bude v oblasti mobilního bankovnictví. Jediným nástrojem pro správu financí bude mobilní aplikace, kterou záměrně nedoplní tradiční internetové bankovnictví, a to z důvodu co nejvyšší bezpečnosti. „Eliminaci uživatelských jmen a hesel a jejich nahrazení autentizací prostřednictvím otisku prstu, PINu či detekce obličeje považujeme za klíčové pro boj s množícími se phishingovými útoky, které jsou čím dál propracovanější a týkají se téměř výhradně internetového bankovnictví,“ komentuje Ditz. Věří, že se v Partners Apce povedlo navrhnout design a ovládání tak, aby dokázala unést velké množství obsahu a funkcí, které budou postupně přidávány, a přitom zůstala jednoduchá a přehledná.
Osobní kontakt zaručen
Zásadním přínosem banky pak bude špičkový kvalifikovaný poradenský servis, který jinak z nabídky velkých bankovních hráčů postupně mizí. Každý klient může mít svého osobního poradce, kterého si bude moci vybrat v aplikaci podle svých preferenci z několika stovek pečlivě vyškolených poradců Partners. Kromě čísla na poradce bude mít klient přímou linku na call centrum, kde ho nečeká ani chatbot, ani virtuální asistent, ale ochotný člověk.
Osobní kontakt najdou klienti také na více než 160 pobočkách. „Naše franšízové pobočky mají za sebou už přes deset let na trhu a dnes plánujeme jejich rebranding na pobočky Partners Banky. Jejich počet stále roste, těšíme se, že brzy budeme mít třetí či čtvrtou největší bankovní síť u nás,“ konstatuje Petr Borkovec, spoluzakladatel finanční skupiny Partners. Více než 1 900 certifikovaných poradců Partners prochází nyní školením na poskytování bankovních služeb a na jejich efektivní propojení se stávající nabídkou.
Partners Banka bude zanedlouho spuštěna v pilotním provozu: „Máme tři fáze startu. Ostrý provoz pro pár desítek zaměstnanců spustíme 1. listopadu. Následně budeme postupně rozšiřovat počty interních spolupracovníků a poradců až do plného Friends and Family provozu, do kterého se v lednu a únoru zapojí celá síť Partners a rodinní příslušníci. Partners Banku plánujeme pro veřejnost spustit v prvním čtvrtletí 2024 a do deseti let bychom rádi nabídli své osobní i digitální služby alespoň půl milionu klientů ve všech zemích,“ říká Borkovec. Banka je koncipována jako bezpoplatková a všechny základní služby bude nabízet zadarmo. Zdarma bude jak výběr ze všech bankomatů doma i v zahraničí, vedení účtů, domácí platby i platby po Evropské unii, tak i vydání platební karty k běžnému účtu.
Přidejte odpověď