Porybný prodává deník Právo

Seznam.cz Iva Lukačoviče kupuje od Zdeňka Porybného vydavatelství Borgis. Převzetí se uskuteční prostřednictvím dceřiné firmy Seznam.cz média, která má získat Porybného firmu Silky, mateřskou společnost Borgisu. Transakci už začal posuzovat Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, který o tom informoval.

„K navrhovanému spojení soutěžitelů dochází zejména v oblasti vydávání periodického tisku a poskytování reklamy v periodickém tisku,“ uvedl antimonopolní úřad. Seznam.cz od roku 2013 vlastní 33,6 % akcií Borgisu.

Borgis je vydavatelem deníku Právo a dodává obsah pro zpravodajské weby Novinky.cz., Sport.cz a Super.cz. Ty Seznam.cz podporuje prostřednictvím odkazů na své domovské stránce, weby tak patří k nejnavštěvovanějším v Česku.

„Mohu potvrdit, že v pátek 23. prosince odešlo do datové schránky Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže oznámení o spojení soutěžitelů. ÚOHS nyní stanovil lhůtu pro podání případných námitek a projednává výše zmínění oznámení. Veškeré naše postoje a plány tedy budeme zveřejňovat až s ohledem na výsledek a rozhodnutí ÚOHS,“ sdělila Médiáři mluvčí Seznamu Aneta Kapuciánová.

Letos sedmasedmdesátiletý Porybný, před rokem 1989 zástupce šéfredaktora Rudého práva, založil Borgis v roce 1990 jako vydavatelství nástupnického listu, který se posléze přejmenoval na Právo. V Borgisu Porybný dosud je většinovým majitelem a zároveň šéfredaktorem Práva.

Jeho zástupcem v Právu je od října Petr Šabata. V letech 2020 a 2021 se tržby Porybného mediální firmy blížily 600 milionům Kč a v obou letech bylo vydavatelství ziskové. Loni zisk činil téměř 18 milionů Kč, předloni čtyři miliony. Lukačovičův Seznam.cz loni zvedl tržby o 13 % na 5,6 miliardy, jeho zisk před zdaněním se zvýšil o 22 % na 1,96 miliardy.

Podle výroční zprávy Borgis na konci loňského roku 2021 zaměstnával téměř 280 lidí. Tištěnému Právu – jako všem ostatním tuzemským deníkům – dlouhodobě klesá náklad.

Podle kanceláře ověřování nákladů tisku ABC ČR list letos v říjnu průměrně prodával něco přes 47.000 výtisků, z toho 53 % činil pultový prodej, 44 % předplatné a 3 % takzvaný ostatní prodej.

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*