Češi podceňují aktualizaci pojištění nemovitostí

Více než čtvrtina obyvatel České republiky riskuje a nemá pojištěnu svou nemovitost. Ti, kteří pojištění mají, často zapomínají na jeho aktualizaci, alespoň jednou za dva roky aktualizuje své pojištění nemovitosti jen necelá polovina majitelů. Neaktualizované smlouvy přitom mohou vést k podpojištění nemovitosti.

Celkem 27 % obyvatel České republiky riskuje a nemá pojištěný svůj byt či dům, vyplývá z aktuálního průzkumu agentury Ipsos pro společnost ČPP Servis. „Čtvrtina českých domácností stále považuje pojištění vlastní střechy nad hlavou za zbytečné. Řada lidí se stále chce spoléhat na stát, ten ale pomůže jen v omezené míře, např. v případě velkých přírodních katastrof. Ale ve velké většině případů si lidé až příliš pozdě uvědomí, že bez pojištění žádnou náhradu škody nikde nezískají,“ připomíná předseda Sboru jednatelů společnosti ČPP Servis David Krňávek.

Zároveň upozorňuje, že majitelé nemovitostí často zapomínají na pravidelnou aktualizaci pojistné smlouvy. Jednou za rok aktualizuje svou smlouvu pouze 23 % obyvatel České republiky, dalších 24 % své pojištění nemovitosti aktualizuje alespoň jednou za dva roky. „A 12 % pojistných smluv nebylo aktualizováno nikdy. To může majitelům nemovitostí přinést řadu potíží a v případě pojistné události i nepříjemná překvapení,“ dodal David Krňávek.

Ceny nemovitostí v České republice v posledních letech výrazně vzrostly, především v posledním roce se prudce zvedly i ceny stavebních prací a materiálů. Pojištění uzavřená před několika lety tak zdaleka nepokrývají celou současnou hodnotu nemovitosti a dochází k podpojištění. Podle dat České asociace pojišťoven je správně pojištěna jen asi třetina českých domácností, naopak zhruba 70 % nemovitostí je podpojištěno, často i o více než 50 %.

V případě pojistné události pak může pojišťovna plnění krátit nebo vůbec nevyplatit. Více než polovina respondentů (56 %) si toto riziko uvědomuje, naopak 44 % o takovémto důsledku netuší. „Na finančních poradcích je, aby v rámci finančního vzdělávání svých klientů, na tato rizika upozorňovali. Práce poradců a makléřů není jen o uzavírání smluv, ale především o následném servisu a dlouhodobém a odpovědném vztahu s klientem,“ uzavřel David Krňávek.

Průzkum zrealizovala ČPP Servis v listopadu loňského roku na vzorku 1 000 respondentů z celé České republiky. Sběr dat byl realizován prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos.

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*